Struktura Urzędu
KADRA ZARZĄDZAJĄCA:
Pokój nr 6
WÓJT GMINY - MICHAŁ STANIAK
TEL. KOM.: 512-153-873
kierownik Urzędu Gminy Puszcza Mariańska,
terenowy organ administracji publicznej.
Pokój nr 7
SEKRETARZ GMINY - WIOLETA MALOWANIEC
TEL. KOM.: 512-153-875
e-mail: sekretarz@archiwum2.puszcza-marianska.pl
- bezpośredni nadzór nad samodzielnymi stanowiskami pracy,
- wykonywanie funkcji kierownika administracyjnego Urzędu Gminy,
- obsługa kadrowa Urzędu,
- przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,
- współpraca z Radą Gminy,
- nadzór nad realizacją zadań związanych z przeprowadzeniem referendów i wyborów powszechnych a także z przeprowadzeniem spisów,
- nadzór nad obsługą prawną, informatyczną Urzędu,
- nadzór nad funkcjonowaniem przepisów w zakresie bezpieczeństwa informacji i ochrony danych w Urzędzie,
- pełnomocnik ochrony informacji niejawnych,
- koordynator ds. dostępności,
Pokój nr 23
SKARBNIK GMINY, KIEROWNIK REFERATU FINANSOWEGO - ELŻBIETA ZDZIEBŁOWSKA
TEL. WEW. 26, TEL. KOM. 506-621-250
e-mail: skarbnik@archiwum2.puszcza-marianska.pl
- wykonywanie określonych przepisami obowiązków z zakresu rachunkowości,
- kierowanie pracą Referatu Finansowego,
- nadzór i kontrola nad realizacją budżetu gminy,
- kontrasygnata czynności prawnych, które mogą spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych,
- współdziałanie przy opracowaniu budżetu gminy,
- współdziałanie przy sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej
REFERAT FINANSOWY URZĘDU GMINY:
Pokój nr 17
TEL. WEW. 21
księgowość budżetowa Urzędu Gminy
INSPEKTOR DOROTA GRADOWSKA
PODINSPEKTOR DOROTA PECYNA
PODINSPEKTOR JOLANTA ZEGAREK
e-mail: ksiegowosc@archiwum2.puszcza-marianska.pl
- obsługa finansowo-księgowa Urzędu,
- kształtowanie właściwej polityki finansowej w celu zapewnienia zdolności płatniczej Gminy,
- kontrola prawidłowości dyspozycji w zakresie wykonywania budżetu pod względem zgodności z planem i dyscypliną finansową,
- uruchamianie środków dla poszczególnych dysponentów budżetu,
- prowadzenie sprawozdawczości budżetowej,
- kontrola i nadzór nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
- prowadzenie ksiąg rachunkowych i ewidencji mienia komunalnego,
- ustalanie wyniku finansowego gminy,
- współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, aparatem skarbowym i bankami,
- prowadzenie spraw płacowych, podatkowych i ubezpieczeniowych pracowników samorządu, w zakresie przypisanym pracodawcy przez przepisy ustaw,
- obsługa zleceniobiorców Gminy
Pokój nr 18 - „podatki” Urzędu Gminy
TEL. WEW. 20
PODINSPEKTOR ILONA KOWALSKA
PODINSPEKTOR KAROLINA BRZEZIŃSKA
PODINSPEKTOR MONIKA KAMIŃSKA
e-mail: podatki1@archiwum2.puszcza-marianska.pl
- prowadzenie ewidencji podatników podatków i opłat lokalnych m.in.:
podatku leśnego,
podatku od nieruchomości,
podatku rolnego,
- dokonywanie wymiaru podatku,
- współpraca z sołtysami przy poborze podatków i opłat,
- wydawanie zaświadczeń potwierdzających stany mające odzwierciedlenie w ewidencjach podatkowych,
- obsługa rolników w zakresie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego
Pokój nr 19
TEL. WEW.19 – „księgowość podatkowa” Urzędu Gminy
PODINSPEKTOR BEATA WASILEWSKA
INSPEKTOR BEATA MAZGAJSKA – REDLICKA
e-mail: podatki@archiwum2.puszcza-marianska.pl
- prowadzenie ewidencji podatników podatku od środków transportowych,
- współpraca z sołtysami przy rozliczaniu pobranych należności podatkowych,
- księgowanie dochodów w zakresie podatków i opłat,
- obsługa mieszkańców w zakresie poboru opłaty za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki (wystawianie faktur)
Pokój nr 11 - księgowość szkół
TEL. WEW. 25
PODINSPEKTOR ANETA KWIATKOWSKA
PODINSPEKTOR WIOLETTA SKROCKA
e-mail: oswiata2@archiwum2.puszcza-marianska.pl
e-mail: oswiata3@archiwum2.puszcza-marianska.pl
- obsługa kadrowo – płacowa szkół
- obsługa księgowo- budżetowa szkół
- obsługa księgowo – budżetowa GOPS
SAMODZIELNE STANOWISKA PRACY
Pokój nr 22
TEL. WEW. 16
SAMODZIELNE STANOWISKO DS. GOPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI
INSPEKTOR DANUTA ANTOSIK
e-mail: gosp.nieruchomosciami@archiwum2.puszcza-marianska.pl
- prowadzenie spraw administracyjnego z zakresu gospodarki nieruchomościami gminnymi,
- przeprowadzanie postępowania i wydawanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości,
- przeprowadzenie postępowania w sprawie scalenia i podziału nieruchomości,
- podejmowanie współpracy z sołtysami gminy w zakresie dot. funkcjonowania rolnictwa na terenie gminy,
- współpraca z rolnikami,
- numeracja porządkowa nieruchomości na terenie gminie oraz nazewnictwo wsi, placów i ulic.
Pokój nr 12
TEL. WEW. 23
SAMODZIELNE STANOWISKO DS. GOSPODARKI KOMUNALNEJ
PODINSPEKTOR WIESŁAW FRYDMAN
e-mail: gosp.komunalna@archiwum2.puszcza-marianska.pl
- prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem w należytym stanie sieci wodociągowej, sieci kanalizacyjnej, stacji uzdatniania wody i oczyszczalni ścieków na terenie gminy, w tym bieżąca eksploatacja, przeprowadzanie remontów i konserwacji infrastruktury;
- wydawanie warunków przyłączenia nieruchomości do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej.
SAMODZIELNE STANOWISKO DS. GOSPODARKI LOKALOWEJ
PODINSPEKTOR ANNA WILANEK
e-mail: gosp.lokalami@archiwum2.puszcza-marianska.pl
- prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem i zarządzaniem cmentarzami komunalnymi, miejscami pamięci narodowej;
- prowadzenie spraw dotyczących pojazdów służbowych Urzędu Gminy;
- prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem mieszkaniowym zasobem gminy, w tym wystawianie faktur za najem lokali,
- wynajem lokali i pomieszczeń gminnych,
- prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem budynków komunalnych.
Pokój nr 13
TEL. WEW. 30
SAMODZIELNE STANOWISKO DS. GOSPODARKI ODPADAMI
PODINSPEKTOR DOROTA WÓJCICKA
e-mail: gosp.odpadami@archiwum2.puszcza-marianska.pl
- wydawanie zezwoleń na prowadzenie przez przedsiębiorcę działalności określonej ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz kontrola działalności przedsiębiorcy w zakresie zgodności wykonywanej działalności z zezwoleniem,
- wykonywanie zadań gminy związanych z utrzymaniem porządku i czystości w gminie,
- organizacja systemu odbioru odpadów komunalnych w gminie,
- wykonywanie przepisów ustawy o odpadach, w zakresie należącym do zadań gminy;
SAMODZIELNE STANOWISKO DS. OBSŁUGI FINANSOWEJ GOSPODARKI ODPADAMI
INSPEKTOR ANNA HEJDUK
e-mail: finanse_odpady@archiwum2.puszcza-marianska.pl
- prowadzenie księgowości opłaty za odbiór odpadów komunalnych.
Pokój nr 5
TEL. WEW. 22
URZĄD STANU CYWILNEGO
EWIDENCJA LUDNOŚCI
DOWODY OSOBISTE
KIEROWNIK USC - TOMASZ WITECKI
e-mail: usc@archiwum2.puszcza-marianska.pl
Z-CA KIEROWNIKA USC - JUSTYNA NIEWIADOMSKA
e-mail: ew.ludnosci@archiwum2.puszcza-marianska.pl
USC w szczególności zajmuje się:
- prowadzeniem akt stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgony),
- czynnościami dot. zawarcia małżeństwa konkordatowego,
- czynnościami prowadzonymi przez USC z zakresu prawa rodzinnego i opiekuńczego, oraz wydawaniem dowodów osobistych.
Prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności na podstawie przepisów ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych, a w szczególności:
- ewidencji ludności w gminie: zameldowanie, wymeldowanie, wydawanie zaświadczeń dot. zameldowania,
- nadanie numeru pesel,
- udostępnianie informacji – danych osobowych, stosownie do obowiązujących przepisów,
- wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania,
- czynności związane z kwalifikacją wojskową.
Pokój nr 20
TEL. WEW. 15
SAMODZIELNE STANOWISKO DS. OBYWATELSKICH
INSPEKTOR ALEKSANDRA WÓJCICKA
e-mail: oswiata@archiwum2.puszcza-marianska.pl
- współpraca z organizacjami pozarządowymi, organizacjami pożytku publicznego,
- prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem oświaty na terenie gminy, z wyłączeniem spraw finansowo-kadrowych,
- prowadzenie spraw związanych z stypendiami dla uczniów,
- pomoc materialna dla uczniów,
- prowadzenie spraw związanych z ochroną zdrowia.
TEL. WEW. 38
SAMODZIELNE STANOWISKO DS. KONTROLI I EGZEKUCJI
PODINSPEKTOR ANNA STRZEMIECZNA
e-mail: kontrola@archiwum2.puszcza-marianska.pl
- prowadzenie spraw związanych z egzekucją należności na rzecz Gminy Puszcza Mariańska,
- prowadzenie postępowań kontrolnych w zakresie zadań gminy.
Pokój nr 14
TEL. WEW. 24
SAMODZIELNE STANOWISKO DS. OBSŁUGI RADY GMINY I EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
INSPEKTOR BEATA KUŹMA
e-mail: rada.gminy@archiwum2.puszcza-marianska.pl
- obsługa techniczna i administracyjna Rady Gminy w Puszczy Mariańskiej,
- obsługa przedsiębiorcy w zakresie Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG),
- wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- prowadzenie archiwum zakładowego,
- obsługa Biuletynu Informacji Publicznej.
Pokój nr 8
TEL. WEW. 11
SEKRETARIAT - centrala telefoniczna Urzędu Gminy
SAMODZIELNE STANOWISKO DS. ADMINISTRACYJNYCH
INSPEKTOR AGNIESZKA MALOWANIEC - JEZIORSKA
e-mail: urzad@archiwum2.puszcza-marianska.pl
Do zadań sekretariatu należy:
- prowadzenie kancelarii ogólnej (sekretariatu) Urzędu Gminy (odbiór wpływającej korespondencji),
- obsługa centrali telefonicznej, poczty e-mail, skrzynki podawczej e-puap Urzędu Gminy,
- obsługa organizacyjna sołectw.
SAMODZIELNE STANOWISKO DS. ADMINISTRACYJNYCH, ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO I OBRONY CYWILNEJ
e-mail: zarz.kryzysowe@archiwum2.puszcza-marianska.pl
Do zadań stanowiska należy:
- prowadzenie spraw będących zadaniami gminy w zakresie zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej
- oraz pomoc przy realizacji zdań należących do sekretariatu.
Pokój nr 9
TEL. WEW. 34
SAM. STANOWISKO DS. ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO
INSPEKTOR JOANNA PINDOR
e-mail: gosp.przestrzenne@archiwum2.puszcza-marianska.pl
- sporządzenie i realizacja studium uwarunkowań i zagospodarowania przestrzennego gminy,
- opracowywanie projektów uchwał o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy,
- procedura zmian w planie zagospodarowanie przestrzennego,
- wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz prowadzenie ich rejestru,
- wydawanie decyzji inwestycji celu publicznego oraz prowadzenie ich rejestru,
- procedura zmiany przeznaczenia gruntów rolnych i leśne na cele nierolnicze i nieleśne.
SAM. STANOWISKO DS. OCHRONY ŚRODOWISKA
INSPEKTOR IRMINA CUPER
tel. kom.: 724338999
e-mail: srodowisko@archiwum2.puszcza-marianska.pl
- wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia,
- prowadzenie postępowania w sprawach wycinki drzew i krzewów, nielegalnej wycinki drzew i krzewów oraz innych czynności zastrzeżonych do kompetencji Wójta Gminy z ustawy o ochronie przyrody,
- realizacja czynności wynikających dla gminy z ustawy o ochronie zwierząt,
- realizacja zadań gminy wynikających z prawa geologicznego i górniczego,
- realizacja zadań gminy wynikających z prawa ochrony środowiska,
- realizacja zadań w zakresie zwalczania zaraźliwych chorób zwierząt,
- prowadzenie postępowania w zakresie ochrony roślin przed chorobami, szkodnikami i chwastami,
- realizacja zadań wynikających z prawa łowieckiego,
- realizacja czynności należących do gminy z zakresu bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz związanych z funkcjonowaniem ochotniczych straży pożarnej na terenie gminy, współdziałanie w realizacji zadań z gminnym komendantem ochrony przeciwpożarowej oraz związkiem OSP,
- realizacja zadań gminy wynikających z ustawy o lasach, w szczególności wykonywanie prac związanych z powstaniem planu urządzania lasu,
- udostępnienie informacji o środowisku posiadanych na stanowisku pracy oraz prowadzenie publicznie dostępnych wykazów tych informacji stosowanie do przepisów ustawy,
- prowadzenie spraw należących do kompetencji gminy związanych z unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest.
Pokój nr 10
TEL. WEW. 14
SAMODZIELNE STANOWISKO DS. DRÓG
PODINSPEKTOR SYLWIA WOSZCZYK
e-mail: drogi@archiwum2.puszcza-marianska.pl
- prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem zadań zarządcy dróg gminnych, w tym wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie pasa drogowego dróg publicznych oraz zgód dot. dróg będących własnością gminy,
- prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem /remontami, bieżącą eksploatacją, utrzymaniem czystości/ przystanków autobusowych na terenie gminy,
- oświetlenie uliczne dróg.
TEL. WEW. 39
SAMODZIELNE STANOWISKO DS. ZARZĄDZANIA ENERGIĄ I CZYSTEGO POWIETRZA
PODINSPEKTOR ANETA BŁOŃSKA
e-mail: czystepowietrze@archiwum2.puszcza-marianska.pl
- prowadzenie spraw związanych z zapotrzebowaniem gminy w energię,
- wykonywanie zdań gminy w zakresie programu „czyste powietrze”, realizacji uchwały antysmogowej na terenie gminy,
- wykonywanie zadań gminy w zakresie centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB),
TEL. WEW. 36
SAMODZIELNE STANOWISKO DS. ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
PODINSPEKTOR ALEKSANDRA GÓRAJ
e-mail: zam.publiczne@archiwum2.puszcza-marianska.pl
REALIZACJA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH GMINY W TRYBIE USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH.
Budynek przy Pl. Tadeusza Kościuszki
/wejście przy przystanku autobusowym/
TEL. WEW. 27
SAMODZIELNE STANOWISKO DS. INWESTYCJI
INSPEKTOR WALDEMAR IWANOWICZ
PODINSPEKTOR ANETA ŚLEDŹ
e-mail: inwestycje@archiwum2.puszcza-marianska.pl
- przygotowanie i prowadzenie inwestycji gminnych.